Mama w ciąży

Zajęcia ruchowe dla przyszłych mam przygotowujące do porodu.
Kobiety w ciąży wykonują ćwiczenia fizyczne o umiarkowanej intensywności. Treningi wzmacniają siłę mięśniową, podtrzymują sprawność układu krążenia i układu oddechowego.

Mama w ciąży

Ćwiczenia wykonywane w trakcie ciąży pomagają utrzymać odpowiednią siłę mięśni stabilizujących kręgosłup, zapewniają ich odpowiednie napięcie oraz przygotowują ciało do porodu. Kobiety w ciąży wykonują ćwiczenia fizyczne o umiarkowanej intensywności. Zajęcia ruchowe przyszłych Mam dostosowane są do aktywności fizycznej sprzed ciąży i modyfikowane zgodnie z trwającym trymestrem.

Pozytywne skutki uboczne zajęć:

  • poprawiają i utrzymują wydolność układu sercowo-naczyniowego,
  • zmniejszają ryzyko wystąpienia otyłości i związanych z nią chorób,
  • zmniejszają ryzyko wystąpienia cukrzycy ciążowej,
  • poprawiają samopoczucie,
  • utrzymują sprawność fizyczną,
  • sprawiają, że czas powrotu do pełnego zdrowia po porodzie znacznie się skraca. 

Ćwiczenia przeznaczone są dla kobiet:

  • od 3. miesiąca ciąży, których ciąża przebiega prawidłowo, będących w ciąży pojedynczej lub mnogiej.
  • Przed przystąpieniem do zajęć fitness dla kobiet w ciąży należy skonsultować się ze swoim ginekologiem-położnikiem i zapytać, czy nie ma przeciwwskazań do aktywności fizycznej.
  • Ćwiczenia w trakcie ciąży są niezbędne, by utrzymać ciało w dobrej formie. – Ruch usprawnia układ oddechowy i krążenia, poprawia przemianę materii, pozwala utrzymać prawidłową wagę i piękną sylwetkę.
  • Kobiety w stanie błogosławionym powinny regularnie ćwiczyć — dzięki temu łatwiej zniosą ciążę i poród!

Zajęciowy must have: wygodny strój, buty zmienne, woda oraz mata do ćwiczeńZajęciowy przewodnik: Anna Palubiak